Διαιτολόγος Διατροφολόγος Πειραιά Αθηνά Μωραϊτη Χατζηθάνου
Αρχική
Υπηρεσίες
Διαιτολόγος
Διαιτολογικό Γραφείο
Άρθρα
Η Διαιτολόγος απαντά
Λεύκωμα Πελατών
Επικοινωνία
Χρήσιμα Links
Αρχεία
Site Map
Παιδική Παχυσαρκία


ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ: ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΟΠΙΣΟΥΜΕ ΣΟΒΑΡΑ!

της Αθηνάς Μωραΐτη Χατζηθάνου,

Κλινική _ιαιτολόγος-_ιατροφολόγος, M.Sc.

 

Το καλοκαίρι τελείωσε και το ενδιαφέρον των περισσότερων οικογενειών στρέφεται στα παιδιά και

στα σχολεία που ανοίγουν... Όμως, μαζί με τα μαθήματα και τις διάφορες εξωσχολικές

δραστηριότητες που ξεκινούν τα παιδιά μας πρέπει να προσέξουμε και τη διατροφή τους! Δυστυχώς

οι έρευνες δείχνουν πως στη χώρα μας ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 20% των παιδιών ηλικίας 7

έως 11 ετών είναι υπέρβαρα ή/και παχύσαρκα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς ένα

παχύσαρκο παιδί έχει μεγάλες πιθανότητες να γίνει παχύσαρκος ενήλικας!

Οι επιπλοκές και οι κίνδυνοι της παιδικής παχυσαρκίας είναι σημαντικοί. Προβλήματα όπως το

μεταβολικό σύνδρομο, ο σακχαρώδης διαβήτης και τα καρδιαγγειακά νοσήματα συνδέονται με τη

παχυσαρκία. Ακόμη, πολλές φορές το παχύσαρκο παιδί εμφανίζει ψυχολογικά και κοινωνικά

προβλήματα καθώς δυσκολεύεται να γίνει αποδεκτό στο σχολείο, απομονώνεται και τελικά

μειώνεται η αυτοεκτίμηση του. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που το παιδί αντιδρά με ακραίες

διατροφικές συμπεριφορές (βουλιμία, νευρογενή ανορεξία) και θέτει σε κίνδυνο την υγεία του.

Οι λόγοι που οδηγούν τα παιδιά στην παχυσαρκία είναι πολλοί: Η έλλειψη σπιτικού φαγητού,

σωστού πρωινού, η μεγάλη κατανάλωση αναψυκτικών και χυμών πλούσιων σε ζάχαρη και αλμυρών

σνακ πλούσιων σε λιπαρά, το έτοιμο φαγητό (fast food), η έλλειψη χρόνου από την πλευρά των

γονιών για να “εκπαιδεύσουν” τα παιδιά στη σωστή διατροφή...

Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητό πως η λύση στο πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας ξεκινά

από την οικογένεια: η στάση και το παράδειγμα των γονιών είναι πολύ σημαντικά! Δεν είναι τυχαίο

πως αν ο ένας γονιός είναι παχύσαρκος το παιδί έχει 50% πιθανότητες να γίνει παχύσαρκο, ενώ αν

είναι και οι δυο γονείς τότε οι πιθανότητες αυξάνονται σε 80%!

Έτσι, οι γονείς με τη βοήθεια του παιδίατρου, του διαιτολόγου και του δασκάλου, πρέπει να

στρέψουν τα παιδιά στην ισορροπημένη διατροφή και τη φυσική άσκηση. Είναι σημαντικό να

ενισχύουν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, να επιμένουν στην κατανάλωση πρωινού, να

μην επιβραβεύουν ή τιμωρούν τα παιδιά με φαγητά ή γλυκά. Ακόμη, πρέπει να περιορίζονται οι

έξοδοι σε εστιατόρια “fast food” και να αντικαθιστώνται με δραστηριότητες που απαιτούν κίνηση

(περπάτημα, ποδήλατο, παιχνίδια όπως το μπάσκετ, και άλλα). Επιπλέον, πρέπει να ελέγχεται η

κατανάλωση τροφής στο σχολείο: το κολατσιό του παιδιού πρέπει να είναι επιλεγμένο σωστά ή

ακόμη καλύτερα να ετοιμάζεται από το σπίτι.

Όμως για να γίνουν όλα αυτά είναι απαραίτητη η συνεργασία των παιδιών. Συζητήστε με τα παιδιά

το τι τους αρέσει και τι νιώθουν πως μπορούν να κάνουν, εξηγήστε γιατί πρέπει να τρώμε σωστά

και τι σημαίνει σωστή διατροφή, μην τα βάζετε σε στερητικές δίαιτες για να χάσουν βάρος αλλά

συμβουλευτείτε το γιατρό και το διαιτολόγο. Βοηθήστε τα παιδιά να ξεπεράσουν το πρόβλημα της

παχυσαρκίας!

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

 Πρωινό:

1 ποτήρι φρέσκο γάλα + δημητριακά πρωινού + 1 φρούτο, ή

1 ποτήρι φρέσκο γάλα + ψωμί με βούτυρο και μέλι + 1 φλιτζάνι χυμό χωρίς ζάχαρη, ή

1 ποτήρι φρέσκο γάλα + 1 τοστ με τυρί και ζαμπόν + 1 φρούτο

 

Ενδιάμεσο:

Σάντουιτς με μαύρο ψωμί, τυρί, ζαμπόν και μαρούλι και 1 φρούτο, ή

Σάντουιτς με στρογγυλό ψωμάκι, 1 αυγό βραστό, λίγο τυρί και ντομάτα ή μαρούλι και 1 φρούτο, ή

Αλλά και από το κυλικείο: 1 σουσαμένιο κουλούρι με λίγο τυρί και 1 φρούτο

 

Μεσημεριανό:

2 φορές κόκκινο κρέας (μοσχαράκι, χοιρινό, κιμάς), 2 φορές ψάρια, 1 φορά κοτόπουλο, 2 φορές

όσπρια ή λαδερά συνοδευμένα με τυρί

Πάντοτε σαλάτα με ελαιόλαδο ή ελιές

Ψωμί ολικής αλέσεως ή μακαρόνια ή ρύζι ή πατάτες

 

Απογευματινό:

1 φρουτοσαλάτα, ή

1 μπολ κρέμα ή ρυζόγαλο φτιαγμένα με φρέσκο γάλα, ή

Φρέσκο γάλα με 1 φέτα σπιτικό κέικ, ή

1 γιαούρτι με μέλι

 

Βραδινό:

Το βραδινό φαγητό μπορεί να είναι και το ίδιο με το μεσημεριανό, σε μικρότερη ποσότητα.

Πριν τον ύπνο το παιδί μπορεί να πιει 1 φλιτζάνι φρέσκο χλιαρό γάλα που θα το βοηθήσει να

κοιμηθεί καλύτερα

 

*Το παραπάνω αποτελεί μια γενική πρόταση και γι' αυτό το λόγο δεν αναφέρονται ποσότητες. Σε

περίπτωση που υπάρχουν προβλήματα υγείας η διατροφή πρέπει να τροποποιείται σύμφωνα με τις

οδηγίες του ιατρού και του διαιτολόγου.

 

Αρχική | Υπηρεσίες | Διαιτολόγος | Διαιτολογικό Γραφείο | Άρθρα | Η Διαιτολόγος απαντά | Λεύκωμα Πελατών | Επικοινωνία | Χρήσιμα Links | Αρχεία | Site Map